lördag 6 oktober 2012

Tillbaks!

Så härligt det känns när lusten att blogga och lusten att skapa plötsligt kommer tillbaks! Den här sensommaren/hösten har varit så intensiv att det mesta bara handlat om att hålla näsan ovanför vattenytan. Bara att inse - jag styrs av mina känslor och känslan av kaos gör att jag helt enkelt stänger av det som inte är helt nödvändigt.

Nu är tillvaron lite lugnare så när jag kom hem från jobbet i går blev jag extremt sugen på att höstpynta vår yttertrappa och så fick det bli. Började med att gå på jakt efter lönnlöv i mustiga höstfärger. En och annan förbipasserande bilist undrade nog vad jag höll på med när jag satt på huk jämte vägen och rotade bland löven som dalat ner på marken.

Av löven band jag en krans till ytterdörren. Vet inte hur länge den håller sig men det spelar ingen roll, det bästa är ju redan gjort! Jag njöt av att ha hela köksbordet täckt av löv, jag njöt av de vackra färgerna och jag njöt av den friska höstlukten!



Själva trappan kläddes också i höstskrud. En del av sommarblommorna var fortfarande riktigt fina men nu fick de flytta till hustets baksida.



Valet av krukor blev "patinerad metall" och valet av färg på växterna blev "lila-grön" . Ljuslyktan står i vanliga fall inomhus men har nu fått flytta ut i väntan på att jag hittar någon annan som passar att stå ute i regn och rusk.



Prydnadskålen är underbart vacker med sina daggdroppar som glittrar i solskenet. Ja, solen har faktiskt lyst idag. Inte en enda droppe regn har fallit!

I den gamla mjölkkannan satte jag mer ljung. Den här varianten är kul för den är både vit och lila.



Efter dagens aktiviteter njuter jag av en "soft" lördagskväll, helt utan krav och måsten. Mannen är chafför till TV 2 som ska på nostalgifest. Ack ja, 1994 är en eveighet tillbaka, åtminstone om man är född detta år....Sonen och en kompis ska gestalta frontfigurerna i den "uråldriga" filmen Pulp Fiction som hade premiär detta år. ( Ni vet den med John Travolta och tjejen som dansade med fingrarna formade som ett "V" framför ansiktet)

Och i dag har jag gjort tidernas bästa loppisfynd! Är superlycklig och himla glad - vad det är visar jag inom kort.

Tack för att du tittar in trots ett låååångt uppehåll!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar